Thứ Ba, 1 tháng 3, 2011

[Dream High] Bae Yong Joon và Park Jin Young muốn hiện thực hóa ‘Dream High’ |Park Jin-young says “wants to make ‘Dream High’ a reality”


source: Asia Economic



Even though announcer Lee Ji-ae emphasized that both Bae Yong-joon and Park Jin-young were there as producers and not actors, it was no use. At the press conference for KBS’ “Dream High” held at the Ilsan Kintex located in Gyeong-gi Province, a Japanese translator appeared for Bae Yong-joon’s Japanese fans and 2PM and miss A’s fans cheered for JYP Entertainment’s founder and CEO Park Jin-young. The is how strong of an influence these two ‘star creators’ had combined.
However, the title of ‘producer’ is something they were both uncomfortable with and they instead spoke of how the largest reward they have seen from working together was “meeting someone of the same age” and “with the same dream.” 

Below are excerpts from the press conference.


Q: Not only did you plan the drama but you also make appearances in the show as well.
What role do you play?

Bae Yong-joon (Bae): I play the role of Jung Myung-ha, who is the head of Kilin performing arts school, who worries about how to create an environment where talented students can follow their dreams. For me personally, it was a new experience to make a guest appearance instead of playing the male lead. While shooting with my juniors I saw their talent and felt their enthusiasm.
Park Jin-young (Park): I am ‘rookie actor’ Park Jin-young who plays the role of Yang Jin-man, a music and dance director as well as the English teacher. Jin-man is someone who dreamt of becoming a singer but leads a lonely life after forgetting about his dream due to some major hardships he experiences. He is reminded of his dream after seeing the students and through them he tries to make his dreams become reality. I am really nervous about acting and I took on this challenge with the encouragement from Bae Yong-joon, Taecyeon and Rain.



Q: “Dream High” has garnered a lot of attention after becoming known as ‘Bae Yong-joon’s debut production.’
Bae: Many people know me as a producer but I took on the role of creative producer [for the show]. My job is to present the objective and overall concept for the show as well as suggest ideas. I think that I will probably have to help out with what happens on set as well as with directorial work. (laugh) 

Q: We are curious on how “Dream High” came about and why the two of you decided to work together.
Bae: 
I have always had interest in children’s education and thought of creating a special school that trains entertainers. And I found out that Park too had similar ideas so we decided to collaborate.
Park: That is the biggest reason we decided to work together while I still have that dream.
We are actually in talks on establishing a school [like Kilin performing arts school] and it’s both our dreams to make this drama into a reality.

Q: Were the two of you close enough to share such ideas even before this project came about?
Bae: Actually no. Before this project, I was just Park Jin-young’s fan.
Park: The greatest thing that I have gained from this drama is a friend who is the same age as me. It’s really comforting to know that we can just meet up after work and just talk over beer.

Q: As a producer, what were some of the main points that you focused on for the production?
Park:
 There were many aspects that I was not familiar with since I am new to the field of drama. That is why Bae is taking the lead when it comes to dealing with the drama aspects of the show. The most important thing is to realistically portray the process of how these students become stars.
Bae: We are focusing on how, as these students grow, they express their various emotions like their concerns, conflicts and hopes through song and dance. On that note, I think Park knows more about that subject than I do. 



Q: As important as Park’s role is, what exactly do you do as music and dance director?
Park:
 What I paid attention to was to make the songs and dances in the dramas seem real and be ahead of the latest trends. We spent the most time making the soundtrack, coming up with a total of ten songs of which six I composed and four in collaboration with other composers. I also came up with the best and new dance moves to match those songs.

Q: The show features a mass of new actors so I’m sure you are more concerned with their acting abilities. Park, this is your first time acting as well, isn’t it?
Bae: Reality and sincerity are necessities to a drama. So they may be first-time actors but I thought that the leads should be played by idols who can actually sing and dance.
Park: What I found the hardest was being worse at something than the people I’ve taught. (laugh) I was more nervous than it [acting] being hard.
It was awkward playing someone who wasn’t me in a short time period and Bae encouraged me by saying, “Try to show who Park Jin-young is than trying to act. Acting will be a lot of harder if you try to force it.” That helped me a lot.

Q: Park, what do you think is most appealing about yourself as someone who actually created stars?
Park:
 In drama and in real life, the most important thing is that these idols that I work with aren’t my students and rather colleagues who love music like I do. We listen to music together and get excited together. We listen to the songs that they recorded and excitedly talk about being on stage. I believe that is the biggest reason I’ve been successful so far.

Q: Bae is the original Hallyu star and JYP Entertainment is leading the way throughout Asia with the K-pop craze. Does “Dream High” have any significance as new Hallyu content?
Bae: I believe that this project has many possibilities. It can be categorized in the crossover genre since it breaks down the boundaries of the current output of video content. I think there is enough possibility of this production to be recreated into a musical or movie because of the elements of dancing and singing. 


Lee Seung-Han fourteen@
Photographer : Lee Jin-hyuk eleven@
Editor : Lucia Hong luciahong@, Jang Kyung-Jin three@
< ⓒ10Asia All rights reserved>







[Interiew] Bae Yong Joon và Park Jin Young muốn biến ‘Dream High’ thành hiện thực

source: Asia Economic
2010.12.28 21:46
[Interiew] Bae Yong Joon va Park Jin Young muon bien ‘Dream High’ thanh hien thuc
Ngày 27.12.2010 Dream High tổ chức họp báo quy mô ở  Ilsan Kintex với sự xuất hiện của các diễn viên
trong phim trong đó có Bae Yong Joon và Park Jin Young – đồng sản xuất phim
BYJ và PJY nói danh hiệu nhà sản xuất làm họ cảm thấy áp lực và không thoải mái thay vì vậy phần thưởng
lớn nhất của họ là được gặp người cùng tuổi và có cùng ước mơ
[Interiew] Bae Yong Joon va Park Jin Young muon bien ‘Dream High’ thanh hien thuc


Dưới đây là nội dung của cuộc họp báo


Q: không chỉ là nhà sản xuất phim mà các anh còn tham gia đóng phim, vậy các anh thấy vai trò
nào tốt hơn?



Bae Yong Joon (Bae): Tôi đóng vai Jung Myung Ha người đứng đầu trường trung học nghệ thuật Kirin –
người luôn luôn lo lắng làm thế nào để tạo ra 1 môi trường nơi mà những học sinh tài năng có thể theo đuổi
và thực hiện ước mơ của mình. Đối với tôi đó là 1 kinh nghiệm mới mẻ, khi chỉ làm khách mời thay vì làm 1
nhân vật chính
.


Park Jin Young (Park): Tôi là 1 diễn viên mới vào vai Yang Jin là thầy dạy vũ đạo, âm nhạc cũng như tiếng
Anh của trường nghệ thuật Kirin. Đây là nhân vật có ước mơ trở thành ca sĩ nhưng hiện tại anh ấy có 1 cuộc
sống cô đơn sau khi quên đi ước mơ của mình sau những khó khăn anh ta phải trải qua. Ông nhớ lại ước mơ
của mình khi nhìn thấy các học sinh và ông cố gắng giúp họ đạ được ước mơ vì thông qua họ ông thực hiện
 được ước mơ của mình. Tôi thực sự lo lắng về mặt diễn xuất, đó là 1 thách thức lớn, nhưng Bae Yong Joon,
 Taecyeon và Rain đã khuyến khích và giúp đỡ tôi rất nhiều.
[Interiew] Bae Yong Joon va Park Jin Young muon bien ‘Dream High’ thanh hien thuc
Q: “Dream High” được chú ý nhiều hơn khi được biết đến là bộ phim đầu tiên BYJ làm vai trò sản
xuất



Bae: Rất nhiều người đã biết tôi là nhà sản xuất, nhưng tôi chỉ làm với vai trò của nhà sản xuất sáng tạo (cho
các Show). Công việc của tôi là trình bày các khái niệm khách quan, toàn diện cũng như đưa ra các ý tưởng.
cho chương trình. Tôi nghĩ rằng có lẽ tôi phải giúp đỡ công việc sản xuất của các đạo diễn (cười)

Q: chúng tôi rất tò mò vì sự ra đời của DH, vì sao các anh lại cùng hợp tác sản xuất bộ phim này?


Bae: Tôi luôn quan tâm tới giáo dục và muốn tạo ra 1 môi trường đào tạo đặc biệt cho ngành giải trí. Và tôi
thấy rằng Park cũng có ý tưởng như vậy và chúng tôi quyết định hợp tác.



Park: đó là lý do lớn nhất chúng tôi hợp tác cùng nhau, trong khi đó tôi vẫn đang thực hiện ước mơ của mình.
Chúng tôi đang trong quá trình đàm phán để thành lập 1 trường học (giống như trường Kirin vậy) và đó là cả
giấc mơ của chúng tôi – biến nó thành hiện thực.


Q: trước khi bộ phim được thực hiện, cả hai  anh đã thân thiết đủ để chia sẻ các ý tưởng cùng
nhau?
 


Bae: thật ra thì ko. Trước dự án này tôi đã là fan của PJY


Park: Điều vĩ đại mà tôi nhận được từ bộ phim này là 1 người bạn, cùng tuổi, giống như tôi. Đó thực sự là
niềm an ủi khi chúng tôi có thể hiểu nhau khi cùng làm việc và cùng uống bia.


Q: khi là 1 nhà sản xuất thì bạn chú ý vào cái gì khi sản xuất?


Park: Có nhiều vấn đề mà tôi không quen vì tôi mới đặt chân vào lĩnh vực sản xuất phim truyền hình. Đó là lý
do tại sao Bae là người dẫn đầu khi nói đến khía cạnh sản xuất phim truyền hình. Diều quan trọng nhất là mô
tả chân thực làm thế nào mà những học sinh này trở thành ngôi sao.


Bae: Chúng tôi đang tập trung để diễn đạt quá trình, làm thế nào mà những học sinh này trở thành ngôi sao,
những tâm tư, nguyện vọng, những cảm xúc của họ thông qua những bài hát và điệu nhảy. Và lưu ý 1 điều,
 tôi biết rằng Park am hiểu về những điều này hơn tôi.

[Interiew] Bae Yong Joon va Park Jin Young muon bien ‘Dream High’ thanh hien thuc


Q: 1 điều quan trọng là vai trò của Park, anh làm đạo diễn về âm nhạc và khiêu vũ, anh nói gì về
việc này?



Park: Những điều tôi quan tâm là làm cho những bài hát và điệu nhảy trong phim mang tính thực tế và đón
đầu được xu hướng mới nhất. chúng tôi mất nhiều thời gian nhất cho việc sáng tác nhạc nền, trong đó có
16 bài do tôi sáng tác và 4 bài hợp tác cùng nhạc sĩ khác. Tôi cũng đưa ra những điệu nhảy mới để phù hợp
với bộ phim.


Q: Bộ phim có sự tham gia của rất nhiều diễn viên mới, và vấn đề quan tâm nhất là khả năng diễn
xuất của họ. Park anh cũng diễn xuất lần đầu và anh đã làm tốt đúng ko?



Bae: Thực tế và chân thành là điều cần thiết để làm nên 1 bộ phim truyền hình. Vì vậy tuy họ là diễn viên mới
nhưng các đạo diễn thật sự để họ tự diễn vì họ thực sự có tài, trong cả lĩnh vực ca hát và nhảy.



Park: Tôi rất lo lắng vì tôi thực sự đã làm rất tệ hơn những người tôi đã dạy (cười). tôi đã là một người vụng
về và trong 1 khoảng thời gian ngắn tôi như ko còn là chính tôi, Bae đã động viên tôi là “hãy cố gắng hết
sức mình, thật tự nhiên để cho mọi người thấy sự cố gắng diễn xuất của anh, diễn xuất sẽ khó khăn hơn rất
nhiều nếu anh thực sự ép buộc nó”. Điều đó đã giúp ích tôi rất nhiều.


Q: Park, điểm gì anh thấy hấp dẫn nhất ở bản thân như là người tạo ra các ngôi sao?


Park: Trong phim và cũng như trong đời thực, điều quan trọng nhất là tôi được làm việc với những con
người yêu âm nhạc. chúng tôi cùng nhau nghe nhạc và thưởng thức nó. Chúng tôi nge lại tất cả những bài
hát mà họ đã biểu diễn và thích thú bàn luận. tôi tin rằng đó là lý do tại sao tôi thành công cho tới ngày hôm
 nay.


Q: BYJ là ngôi sao Hallyu hàng đầu, và YJP Entertainment dẫn đầu xu hướng Kpop. Các bạn có
nghĩ rằng Dream High sẽ tạo ra 1 xu hướng Hallyu mới?



Bae: Tôi tin rằng bộ phim này có rất nhiều tiềm năng. Nó tìm kiếm rất nhiều và tôi tin rằng có khả năng nó sẽ
được sản xuất lại với dạng 1 bộ phim âm nhạc quy mô, hay điện ảnh vì yếu tố âm nhạc và vũ đạo của nó.

    [Interiew] Bae Yong Joon va Park Jin Young muon bien ‘Dream High’ thanh hien thuc
cre: http://lovebaeyongjoon.com
trans:
tanppopo126@krfilm.net
 lele777@krfilm.net
thaiha@krfilm.net

Không có nhận xét nào:

Đăng nhận xét

POLL

Mọi người vote bình chọn này nhé^^. Rất cảm ơn các bạn ^o^ Please vote the poll ^^. Thks U ^o^ ****************************************************
Bạn có nghĩ Kim Soo Hyun thực sự có chị gái trông giống Suzy (Miss A) hay không? - Do you think Kim Soo Hyun has a sister who looks like Suzy (Miss A) in real life?
CÓ (YES)
KHÔNG (NO)
  
Kim Soo Hyun là con một trong nhà, nếu có thể, bạn có muốn anh ấy có chị/ em gái không? - He is the only child in his family, if it could happened, would you like him to have a sister?
CÓ - Em gái
YES - Younger sister(s)
CÓ - Chị gái 
YES - Older sister(s)
CÓ - Nhưng không quan trọng là chị hay là em 
YES - But i's not really importance to me if she younger or older than him
KHÔNG - Tôi chỉ muốn anh ý cứ mãi là con một như thế!
NO - Not at all, I want him to be the only child!
KHÔNG - Tôi muôn anh ý có Em trai
NO - I want him to have Younger Brother(s)
KHÔNG - Tôi muốn anh ý có Anh trai
NO - I want him to have Older Brother(s)
KHÔNG - Tôi ghét bọn con gái nhõng nhẽo. Miễn cứ là con trai là được. Không quan trọng là anh trai hay em trai của Kim Soo-huyn. Như vậy thêm được một oppa đẹp zai, diễn hay, hát tốt, nhảy giỏi nữa vào tầm ngắm ;))
NO - I don't feeling well with girls always playing around my oppa. I just like boys so what ever Younger/ Older they are, I can accept all! More than that, because they are in a family, so they will all be handsome, kute, act great, sing beautifully, dance well - Maybe another Idol in my dream ;))=))